Oldalak

2013. október 25., péntek

Egy mítosz nyomában - a férfi és a szex. Avagy valljuk már be.

fräulein on air: Varga Vivien A.


Vannak dolgok, melyek csak akkor derülnek ki, amikor már túl késő. Ha szappanopera az életünk, igazából csak arról van szó, hogy permanensen rosszkor érkezünk mindenhova.
Fizikailag és érzelmileg. Vagy akár agyilag. Amikor aztán később utoléred a történteket, valahogy mindig ugyanarra jössz rá: a férfiak mind szemetek.

Így történt, hogy egyik éjjel intim körben egy bor mellett dumáltam egy pasival, akivel kavartunk, de valahogy soha nem jött össze a dolog, bármennyire s szerettem volna azt. Hova is vezetett volna máshova, mint a nosztalgiázáshoz.

Mint tudjuk, soha nem az a lényeg, hogy mi történt valójában két ember között, mert mindenki gyártja a saját maga narratíváját. Mindenki másképp meséli el. Tehát amit én akkor gondoltam, éreztem, ahhoz a másiknak köze sincsen. Kiderült tehát, hogy amit én természetfeletti találkozásnak véltem, azt a gyerek éppen nagyon is természetesnek vette: szex minden áron, és erre képes volt több ezer forintot áldozni. Pedig én azt hittem, jó volt beszélgetni együtt.

Tehát első konklúzió: a nők, akár mit mondanak, szeretik a pénzt. Még egy bölcsészlányt is elcsábít egy lazán előrukkolt pénztárca. Sőt, lelkitársat vél felfedezni a férfiban. Because of pénztárca.
Második konklúzió: egy pillanatig ne hidd azt, hogy nem lefektetni akarnak.

Nekem személy szerint, ezek furcsa felismerések. Soha nem akartam a férfiakról egyetemesen azt gondolni, hogy a "mi" náluk tényleg "én és a farkam". ( Mint ahogy azt Samantha mondja, akit muszáj imádnunk.) De amikor egy régi szerelmed már jegyben jár és mégis megcsalná veled a menyasszonyát, pedig róla végkép nem feltételeztél volna ilyet...akkor, gyermekeim, már az én pozitivista szemléletem sem bírja a nyomást.

Példát halmozhatnék példára. Egy barátnőről, aki halálosan szerelmes párjába, de az folyamatosan csalja. Úgy, hogy a csaj tudja. Aztán egy másik csaj, aki csak arra jó egy bizonyos pasinak, hogy részegen felhívja hajnalba s megdugja.

What is it about men? -kérdezte Peggy Lee meg kérdezem én. Tudományos és féltudományos válaszok némi kutatás után alább.


Ja. ( forrás HBO/ Via itsmejademartinez.tumblr.com)


Pszichoterapeuták azt állítják, hogy a szex a férfiaknak ugyanolyan élvezeti cikk, mint a heti hordó sörük. Hozzáteszem, a sört mi is szoktuk szeretni. De eközben a leányoknál mély érzelmek játszanak közre, ha odaadják magukat.

Harmadik konklúzió: Ez (részben) hazugság. Különben nem nyáladznánk egy tökéletes férfi test láttára. Az álszentséget nyugodtan levetkőzhetnénk: Ha egy kiadós buli után felmész egy pasihoz, ne hidd azt, hogy feleségül akar venni. Ja és valld be magadnak, te sem azért jöttél.

Szóval, valami bűzlik Dániában, ha magunkat angyalkáknak állítjuk be. Egy fräulein nem angyalka. De bevallom, sok nőnek igen érdekes lélektana van, és olyan hitelesen játssza az apácát, hogy már-már nőként is elhiszem. Pedig honnan tudhatjuk, hogy nem csak a maga szájízére fűszerezi a történteket.

Mert, ha elgondolkozunk egy kicsit, tényleg éppen erről van szó: történhet bármi, az ember egy szempillantás alatt narratívát gyárt hozzá. Legtöbbször olyat, amit ő maga el tud viselni önmagáról. De ha már sokadjára csalódik a másik nemben, feltehetné a kérdést, nem-e benne van a hiba.


Mi magunk mentünk bele. (Forrás: HBO)

Mi vagyunk a hibások? Én azt hiszem, igen. Lehetsz rendmániás és kérhetted aktus előtt a HIV-tesztet, semmi nem ment fel az alól, hogy nem csak társat keresel, hanem a jó szexet is. És hogyha tényleg huszadjára csalódsz egy éven belül, érdemes elgondolkodni, igazából kit keresel te? Ilyenkor sokszor pofonegyszerű a válasz: nem tudod. Igazából lövésed sincsen, ki kellene neked, ezért mész bele vak randikba, ezért hülyíted a munkatársaidat és ezért hívnak taxit neked minden együttlét után. Hogy nehogy ottmaradj, mert nem ott van a helyed.

Nos, ha megvan a válasz, a következő problémába ütközünk. Ha nem tudjuk biztosan kit akarunk, kiben van a hiba? A férfiakban ez alapján nem lehet. Bennünk van. Fájdalmas belátni, de ez fair-ebb, mint másokra mutogatni. És nehezebb a férfiakon változtatni, mint önmagunkon. Aki nem tudja, mit keres, nem is találja. És ha hosszas gondolkozás után még mindig nem jövünk rá, mit akarunk pontosan, akkor, kedves fräulein, a megoldás a következő: neked nem is kell senki. Mert nagyon jól elvagy egyedül, és éppen csak megismered magadat. Tedd a dolgod, dolgozz, röhögd ki őket a barátnőiddel. Ha eljött az idő találkozol Vele. Először lehet csak szexelni akar (bocsássunk meg nekik, hát szép adag sörrel érünk fel). De aztán talán ott is marad örökre.


(Hát mégis csak a remény hal meg utoljára. Jól van, tényleg.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése